• BREAKING NEWS ABC shows live and on-demand -- Download the WATCH ABC app!

Covina couple sues Spike TV, alleges sewage spill in home

March 2, 2014 12:00:00 AM PST
A Covina couple hoping to have their bathroom repaired as part of a reality TV show is suing Spike TV after they say 200 gallons of raw sewage was spilled in their home.

In a lawsuit filed early this week in Los Angeles Superior Court, Rochelle Kirk and Scott Waters are suing Spike TV, its owner Viacom, and individual plaintiffs and contractors, for more than $2.87 million in compensatory damages, according to ABC News.

The couple was supposed to have work completed on their bathroom by contractors for the show, "Catch a Contractor," hosted by comedian and radio personality Adam Carolla. Carolla is not named as a defendant in the suit.

The couple's bathroom had been "abandoned and never properly completed" by contractors they hired in 2012, according to the suit. They decided to participate in the show after being approached by a casting employee in April 2013.

According to the suit, as sewer pipes were moved, one of the sewer pipes was left disconnected, allowing about 200 gallons of raw sewage to spill under the shower, into the walls and underneath the house.

By early June, the couple thought they had the flu when they began experiencing "severe headaches, fatigue, muscle aches, and abnormal drowsiness," the suit says. In July, their children began having coughing attacks and skin rashes. The children were diagnosed with respiratory infections and put on medication.

A doctor suggested the couple test for mold. After detecting moisture in the home, they hired plumbers who found raw sewage after opening an area of the wall, the lawsuit states.

In August, entire family had to pack up and move to a hotel during the repair and remediation of the mold, water intrusion and sewage spill. They could not return until early December when they were notified it was safe, the lawsuit states.

The couple is alleging negligence and violation of civil codes, claiming some of the contractors weren't properly licensed to work on their home.

ABC News contributed to this report.


Load Comments